Saturday 11 June 2011

Selawat itu Menguatkan Iman ku



Menjaga nafsu itu umpama menambat kuda yang liar..

Berperang dengan nafsu dan syaitan membuat jiwa kacau dan kalah..

kerana lemahnya jiwa itu tanpa rahmat Tuhan-nya...

tanpa berkat kasih sayang Nabi-nya

Wahai Nabi beri ku syafaat-mu

Wahai Nabi aku tak mampu menghadapi berseorangan

Bantu diri ini dengan kasih sayang-mu, dengan syafaat-mu..

Wahai Nabi engkau kekasih ALLAH

Wahai Nabi Engkau Insan Terpilih

Wahai Nabi aku umatmu yang mengharap syafaat-mu
Syafaatkan daku wahai Nabi dengan kasih sayang-mu

Ya ALLAH kepadaMu aku berharap, bertawakkal, berserah

Engkau WALI ku di dunia dan akhirat

Engkau Ya ALLAH yang selalu memberi nikmat kepada ku

Jangan KAU tinggalkan diriku kepd diriku sendiri walau sekelip mata

Nescaya aku akan kalah dan lemah

Kerana aku tidak punya kekuatan

Melainkan dariMu Ya ALLAH..

Selawat aku kepadamu Ya Rasul ALLAH,

Mengalirkan rahmat ALLAH ke atasku kerana keberkatan-mu Ya Rasul ALLAH..

(اللهم صلى على محمد)

No comments:

Post a Comment